Wiceprezes PZHL: multimedialna platforma potrzebna jak tlen

„Wspólna platforma internetowa – prezentująca transmisje meczów reprezentacji, PHL i wszelkie działania multimedialne klubów – jest potrzebna polskiemu hokejowi jak tlen. Niezależnie od tego, kto będzie nim kierował i w jakiej jest sytuacji finansowej” – powiedział wiceprezes PZHL Robert Walczak.

Propozycja stworzenia takiego „miejsca” w sieci padła ze strony federacji podczas piątkowego spotkania z przedstawicielami klubów Polskiej Hokej Ligi.

Jak to ma wyglądać? Na dedykowanej stronie internetowej znajdą się zapowiedzi i linki do transmisji wszystkich meczów sezonu zasadniczego ekstraligi i pierwszych rund play-off. „Hit” każdej kolejki będzie traktowany specjalnie –  przekaz z kilku kamer  z  komentarzem.  Wszystkie mecze będą miały wspólną grafikę. W przerwach wszystkich transmisji związek, liga i kluby będą miały możliwość emisji spotów reklamowych swoich sponsorów. Dostęp do transmisji ma być płatny (pay per viev) dla odbiorców.

Kluby nie będą partycypowały w kosztach, natomiast dostaną ustaloną wspólnie cześć środków z opłat za dostęp.

„To rozwiązanie pozwoli klubom na dotarcie do większej  grupy potencjalnych sponsorów,  a kibicom umożliwi stały, pewny kontakt z ich ulubioną dyscypliną, Chcemy tak to wszystko zorganizować, żeby, przy większej liczbie oglądających, ograniczyć do minimum „zawieszanie się” transmisji. Taki warunek postawiliśmy partnerom technicznym w tym projekcie” – zadeklarował Robert Walczak.

Podkreślił, że obecnie polski hokej nie jest „produktem”  rozchwytywanym przez stacje telewizyjne, na co wpływ ma m.in. miejsce naszej pierwszej reprezentacji w światowym rankingu i brak spektakularnych sukcesów naszych klubów w rozgrywkach europejskich.

„Nie ma co owijać w bawełnę, bo taka jest prawda. Trzeba wspólnie działać na rzecz zmiany tego stanu rzeczy. Dziś  z piłką nożną czy siatkówką nie możemy się równać. Chcemy stworzyć coś interesującego, co będzie służyło przez lata. Wiemy, że w klubach hokejowych wiele się dzieje, chodzi o atrakcyjny i maksymalnie szeroki przekaz efektów  tych działań. Część klubów już skorzystała z tej możliwości za pośrednictwem naszej strony internetowej i związkowych profili społecznościowych” – zauważył wiceprezes.

Przypomniał, że od lat polski hokej  jest kojarzony z Telewizją Polską.

„To za jej pośrednictwem fani mogli i mogą oglądać najważniejsze wydarzenia  hokejowe z udziałem naszej reprezentacji i klubów na krajowych lodowiskach. W kolejnym sezonie nie będzie inaczej. TVP Sport nie zamierza rezygnować z naszej dyscypliny, ale też nie jest zainteresowana poszerzeniem dotychczasowej oferty. Dla innych stacji hokej też nie jest towarem „pierwszej” potrzeby. Stąd też nasz pomysł z platformą. Jako posiadacze  praw medialnych jesteśmy zobowiązani do uporządkowania tego rynku. W warunkach licencyjnych jasno określiliśmy warunki współpracy z klubami. Jej zakres będzie wzorowany na sprawdzonych rozwiązaniach z piłki nożnej i siatkówki” –wyjaśnił Robert Walczak.

Zwrócił uwagę, że dla polskiego hokeja, poza zbliżającym się finiszem PHL i mistrzostwami świata w Tallinnie, najważniejsze w tym roku  będą: inauguracja „Pucharu Wyszehradzkiego”, listopadowy turniej o Puchar Niepodległości i Final Four Pucharu Polski. Ten ostatni ma być rozegrany w dniach 27-28.12.019r. na stadionie piłkarskim w Tychach.

– To mają być wyjątkowe dwa dni dla kibiców hokeja w naszym kraju. Pierwsze rozmowy z włodarzami Tychów i działaczami GKS już za nami. Obie strony wyraziły zainteresowanie tym projektem. Niebawem powinniśmy przekazać więcej szczegółów.